Середа, 06.07.2022, 10:58
Вітаємо Вас Гість | RSS
 
Головна Дефектолог Реєстрація Вхід
Вітаємо Вас на сайті Управління освіти Первомайської міської ради!!!.
Меню сайта
Статистика сайту

Рекомендації для вчителів та асистентів вчителів щодо навчання дитини з порушенням інтелектуального розвитку.

 

Порушення інтелектуального розвитку дитини – це не хвороба й не заразний стан.  ПІР може бути різного ступеню, тож діти з цим порушенням можуть досягти різних результатів. 

Порушення інтелектуального розвитку – це первинне порушення, яке не лікується, але від нього виникають наслідки та особливості, які педагог може виправити. Говорячи про ПІР переважно йдеться про ураження головного мозку, через це на основі органічного ураження центральної нервової системи спостерігається явно виражене зниження пізнавальної діяльності.

Кожна дитини з особливими освітніми потребами  вимагає індивідуального підходу до навчання, а також складання  індивідуальної програми розвитку. Тому нижче наведені рекомендації слід розглядати та адаптувати під різні дітей та їх можливості.

1. Приділити увагу навчанню практичних просторових, кількісних та часових понять. Якщо в якийсь момент ви розумієте, що поняття абстрактне, замініть його або спробуйте пояснити (мовленнєво або за допомогою додаткового візуального матеріалу).

2. Зробіть акцент на вивченні побутових навичок. Самостійне харчування, одягання, гігієна, самоорганізація. Неможливо навчити дитину писати, якщо вона не вміє довго сидіти за столом та концентрувати увагу на навчанні. 

3. Як було зазначено вище, соціальні навички також відіграють важливе місце в житті дитини (людини) з ПІР. Стимулювати до роботи в парі або невеликих групах, організовувати класні заходи, заохочення до спілкування на перерві. 

4. Комунікативні навички є базовими для навчання дитини з порушеннями інтелектуального розвитку. Вміння виконувати задачі та інструкції, здатність розуміти та відповідати на питання різного характеру, розуміння зверненого мовлення – це те з чим слід постійно працювати. 

 У дітей з порушеннями інтелекту порушена активна увага. Треба застосовувати наочний матеріал для її активізації; чергувати види діяльності (більш складні завдання чергувати з більш легкими).

У цієї групи дітей переважає конкретно-наочне мислення. На нього і треба спиратись у викладанні навчального матеріалу. Для цього застосовувати зрозумілу яскраву наочність (предметні картинки, рахунковий матеріал, малюнок-схему до задачі тощо).

 Діти з інтелектуальними порушеннями мають знижений темп роботи та працездатність. Значить, для них необхідно зменшити об'єм завдань та їх кількість, а складність повинна бути доступною. Для цього дітям можна давати індивідуальні картки із завданнями відповідної складності та перфокарти, у які треба лише вставити відповідну орфограму чи числову відповідь (і зовсім немає потреби переписувати це завдання в зошит, якщо дитина має слабкі чи недостатні навички письма).

 Учні цієї категорії, як правило, не мають достатніх навичок самостійної роботи; потрібен постійний контроль за виконанням ними завдання (щоб вони не відволікалися та не втрачали напряму діяльності).

Діти з ООП потребують неодноразового повторення вчителем інструкції щодо виконання того чи іншого завдання. Тому вчитель має переконатись, як і наскільки точно учень зрозумів, що від нього вимагають, і лише після цього дозволяти виконати завдання. У разі потреби необхідно надати учневі додаткові роз’яснення щодо виконання завдання.

Дуже важливо уміти підтримувати в дитини впевненість у своїх силах, прагнення до пізнавальної діяльності; запобігати й адекватно реагувати на зміни в психічній діяльності, поведінці та загальному стані дитини.

Вхід на сайт
Пошук

Календар
«  Липень 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Заклади освіти ПТГ у WEB-просторі
Архів записів
Copyright MyCorp © 2022
Конструктор сайтів - uCoz