Четвер, 23.11.2017, 06:29
Вітаємо Вас Гість | RSS
 
Головна РеєстраціяВхід
Вітаємо Вас на сайті Управління освіти Первомайської міської ради!!!.
Меню сайта
Статистика сайту





Главная » 2017 » Жовтень » 30 » Звіт про хід виконання Цільової соціальної програми розвитку освіти м. Первомайськ за 2013-2017 роки
10:59
Звіт про хід виконання Цільової соціальної програми розвитку освіти м. Первомайськ за 2013-2017 роки

       Частина 1

         Цільова соціальна програма розвитку освіти м. Первомайська на  2013-2017 роки, затверджена рішенням міської ради від 25.12.2012 № 2, містить 11 проектів: "Дошкілля", "Якісна загальна середня освіта", "Обдарована дитина", "Інформатизація та комп’ютеризація навчальних закладів", "Виховна робота", "Здоров’я дитини", "Інклюзивна освіта", "Державно-громадське управління", "Педагогічні кадри. Методичний супровід освіти", "Безпечне середовище", "Оновлений навчальний заклад".

Проект «Дошкілля».

          Проектом «Дошкілля» передбачалося виконання завдань:

  • охоплення різними формами дошкільної освіти усіх дітей дошкільного віку;
  • популяризація професії педагога-дошкільника, створення умов для отримання працівниками закладів вищої освіти;
  • підвищення якості дошкільної освіти;
  • зміцнення навчально-методичної бази дошкільних закладів, оновлення навчально-виховного процесу відповідно до вимог типового переліку обов’язкового обладнання;
  • підвищення іміджу дошкільних навчальних закладів.

      Відповідно до зазначеного проекту протягом звітного періоду виконано ряд заходів.

          З метою розширення мережі дошкільних закладів відкрито додатково 4 групи у ДНЗ № 4, 30, 31, 32. Запроваджено дистанційне навчання дітей, які знаходяться на соціально-педагогічному патронаті у ДНЗ № 1, 5, 24, 31, ДНЗ-ЦРД. Запроваджено короткотривалий  режим перебування дітей у ДНЗ.

           Уведено посаду сестри медичної в  ДНЗ № 24, 34, сестри медичної  з дієтичного харчування в ДНЗ № 25, ДНЗ-ЦРД, у ДНЗ № 1, 5, 6, 24, 25, 34, ДНЗ-ЦРД – посаду інструктора з фізичного виховання.

        У навчально-виховний процес упроваджено інноваційні технології: інтегрована особистісно-орієнтована технологія С. Якименко (ДНЗ №1, 5, 6, 30); технологія психолого-педагогічного проектування (ДНЗ № 4, НВК, ДНЗ-ЦРД); методика М.Монтессорі (ДНЗ №1, 32); технологія раннього читання Л. Шелестової (ДНЗ № 1, 16); наочне моделювання (ДНЗ №1, 5, 6,11, 25, 30); логічні блоки 3. Дьєнеша (ДНЗ№ 1, 5, 30, 31, ДНЗ-ЦРД); розвивальна технологія "Логіки світу" (ДНЗ №31, 33).

        Протягом 2013-2017 років  проведено 6 семінарів-практикумів  для педагогів ДНЗ. Забезпечено психолого-педагогічний діагностичний супровід освітньо-виховного процесу. Оновлено банк соціологічного психологічного інструментарію ФПС, розроблено психодіагностичний мінімум для практичних психологів ДНЗ, проведено систему методичних заходів для практичних психологів ДНЗ.

         Розроблені  єдині критерії діагностування дітей раннього дошкільного віку.

        Проведено:  фестиваль музичної казки (2013 р.), виставку дитячих робіт у міському краєзнавчому музеї "Від щирого серця з дитячих долонь" (2014), конкурс  малюнків  на  асфальті   "Веселкова  країна  дитинства", виставка виробів з природного матеріалу  до Дня захисту дітей (2015р.),  фестивалі-конкурси "Мелодія двох сердець" (2014р.),  "Веселковий дивограй" (2017р.).

           Розширено спектр надання додаткових освітніх послуг відповідно до запитів батьків (хореографія, англійська мова, зображувальна  та театральна діяльність, фізичний розвиток).

        Рівень оснащення   навчально-виховного процесу  відповідно до Типового переліку в ДНЗ за 2013-2017рр. покращився на 10-12%.

          З метою популяризації професії вихователя у 2016-2017 навчальному році на базі ДНЗ №1 організовано роботу Університету майбутніх педагогів-дошкільників для учнів 10-11 класів шкіл міста.

          Досвід роботи педагогів ДНЗ №1, 3, 5, 6, 11, 16, 24, 25, 30, 31, 32, 33, 34, ДНЗ-ЦРД. висвітлено  у Всеукраїнських фахових виданнях  "Палітра педагога", "Дошкільне виховання", Бібліотечка вихователя дитячого садочка", "Розкажіть онуку", "Дитячий садок".

       Через брак коштів проект   «Дошкільна освіта» виконано на 87%  (рівень оснащення   навчально-виховного процесу  відповідно до  Типового переліку  становить 85%).

 

Проект   «Якісна загальна середня освіта»

        Завданнями проекту   «Якісна загальна середня освіта» перпдбачалося:

  • підвищення результативності та якості навчально-виховного процесу;
  • забезпечення поступового переходу загальноосвітніх навчальних закладів на навчання за новими державними стандартами;
  • забезпечення принципу наступності між усіма освітніми ланками;
  • орієнтація навчально-виховного процесу на  компетентнісний підхід та використання здоров’язберігаючих технологій;
  • встановлення тісної взаємодії соціально-психологічної служби зі всіма учасниками навчально-виховного процесу;
  • удосконалення професійної майстерності педагогів щодо  виконання вимог нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти,  навчальних програм для 5-9-х класів, використання ІКТ в навчально-виховному процесі;
  • покращення навчально-методичного, матеріально-технічного та кадрового забезпечення нових предметів, які будуть впроваджуватися  з 2013/2014  н.р. (інформатика з 5-го класу, друга іноземна мова, інтегрованих курсів);
  • оснащення кабінетів природничо-математичного циклу  сучасним лабораторним та демонстраційним обладнанням.

          У ході виконання проекту забезпечено наступність між усіма ланками освіти в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах міста з питань підготовки дітей до навчання в школі, використання інноваційних технологій (пропедевтики, моделювання) у процесі роботи з дітьми старшого дошкільного віку.

        Методичним кабінетом проведено семінари, методичні ради, інструктивно-методичні наради, творчі групи, майстер-класи для директорів, заступників директорів, практичних психологів, соціальних педагогів, учителів.

         Забезпечено підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом проходження планової курсової перепідготовки, тренінгів, семінарів при МОІППО, участі у виїзних засіданнях.

       Педагогічні працівники висвітлюють свій досвід на Інтернет-порталах; створюють власні блоги; беруть участь у вебінарах, Інтернет-конференціях; працюють в очно-дистанційній обласній школі для обдарованої учнівської молоді.

       Щорічно в жовтні-листопаді у ЗНЗ міста проводяться шкільні консиліуми щодо аналізу перебігу адаптації п’ятикласників до навчання у середній шкільній ланці.

         З метою координації діяльності психологічної служби загальноосвітніх навчальних закладів із усіма учасниками навчало-виховного процесу, проведено семінар для директорів шкіл "Роль, місце та основні функції практичного психолога, соціального педагога в організації навчально-виховного процесу" (спільно із працівниками МОІППО, грудень 2014 р.), засідання Школи педмайстерності для заступників директорів "Організація роботи із дітьми "групи ризику" (березень, 2016 р.), семінари для ФПС ЗНЗ "Шляхи взаємодії фахівців психологічної служби із адміністрацією школи", "Психолого-педагогічний супровід дітей, що потребують підвищеної педагогічної уваги". Підготовлено методичний посібник "Проектно-технологічний підхід у вирішенні психологічних проблем освітнього процесу", надруковано статтю у газету "Освітянський оберіг" "Структура, зміст і форми роботи соціального педагога з дітьми, які мають прояви девіантної поведінки".

        Усі загальноосвітні навчальні заклади передплачують фахові педагогічні видання. Бібліотекою методичного кабінету передплачено на  рік близько 100 найменувань фахової періодичної преси.

          Протягом 2016 року ММК здійснювався методичний консалтинг для педагогів із питань викладання базових предметів за новим Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм у рамках індивідуальних та групових консультацій, роботи міських методичних об’єднань, творчих груп вчителів, підготовлено методичні посібники та методичні рекомендації.

       У загальноосвітніх навчальних закладах міста проводиться  моніторинг якості навчальних досягнень учнів. Управління освіти щороку в червні аналізує рівень навчальних досягнень учнів  за результатами державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання.

            У цілому випускники шкіл міста під час ДПА-ЗНО показують   достатній рівень навчальних досягнень, що свідчить про виконання педагогами Державного стандарту повної загальної середньої освіти.

              Загалом проект «Якісна загальна середня освіта» можна вважати  виконаним.

 

Проект «Обдарована дитина»

           У процесі реалізації проекту «Обдарована дитина»  передбачалося виконання завдань щодо:

  • забезпечення дієвої системи пошуку та відбору обдарованих дітей;
  • підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників у визначенні методів, форм, засобів та технологій навчання обдарованої молоді;
  • надання системної підтримки розвитку творчого та інтелектуального потенціалу обдарованих школярів;
  • підвищення мотивації учнів до здійснення науково-дослідницької роботи.

           У загальноосвітніх навчальних закладах організовується проведення І (шкільного) та ІІ (міського) етапів олімпіад з базових дисциплін. 324 учні загальноосвітніх навчальних закладів стали учасниками ІІІ та ІV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.

            За 5 років у банку "Обдарованість", який ведеться ММК, зафіксовано навчальні досягнення 842 учнів.

        Школярі є активними учасниками олімпіад, турнірів, конкурсів, науково-дослідницьких робіт МАН України різних рівнів та напрямів. Загальне місце  команд учнів загальноосвітніх навчальних закладів з 2012/2013 н.р. по 2016/2017 н.р. на обласному рівні представлено в таблиці:

Навчальний рік

2012/2013 н.р.

2013/2014 н.р.

2014/2015 н.р.

2015/2016 н.р.

2016/2017 н.р.

Загальне місце по області

ІІІ

ІІІ

ІІ

ІІІ

ІV

        Вказані показники в основному свідчать про стабільність участі  вихованців ЗНЗ в обласних предметних олімпіадах з базових дисциплін.

            Ведеться  моніторинг результативності участі учнів загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в інтелектуальних, творчих конкурсах, турнірах, спортивних змаганнях міжнародного, всеукраїнського та обласного рівнів.

Навчальний рік

2012/2013 н.р.

2013/2014 н.р.

2014/2015 н.р.

2015/2016 н.р.

2016/2017 н.р.

Усього

ЗНЗ

36

26

49

35

71

217

ПНЗ

77

88

75

155

110

505

Усього

113

114

124

190

181

722

        Позашкільні навчальні заклади міста (дитячо-юнацький центр національного відродження, станція юних натуралістів, центр науково-технічної творчості учнівської молоді та дитячо-юнацька спортивна школа) відвідує щороку 2770 вихованців (160 гуртків). На базі дитячо-юнацького центру національного відродження працюють 3 творчі колективи, яким присвоєно звання "Зразковий".

             Вихованці цих установ щороку  досягають значних успіхів: здобули близько 1300 перемог в конкурсах, турнірах, змаганнях міжнародного, всеукраїнського та обласного рівнів.

       У НВК "ЗОШ І-ІІ ст. № 15-колегіум" узагальнено досвід роботи вчителя української мови та літератури Садовник Н.Ф. з теми  "Робота з обдарованими учнями в начально-виховній діяльності з української мови та літератури".  Творчою групою вчителів початкових класів видано  посібник "Формування в молодших школярів моральних цінностей на засадах педагогічної спадщини В. Сухомлинського" та  збірник "Перлини передового педагогічного досвіду".

       На допомогу педагогічним працівникам ММК управління освіти підготовлено методичний порадник "Організація роботи з обдарованими дітьми та молоддю" (2014 р.).

        ММК управління освіти забезпечувався методичний супровід організації профільного навчання міських ресурсних центрів ЦДПЮ (база –  ЗОШ І-ІІІ ст. № 12) та МНВК у ході їх участі в обласному експерименті мережевої форми організації профільного навчання. Працівники ММК управління освіти та педагоги шкіл міста долучалися до обласного семінару "Організація роботи міських ресурсних центрів як одна із моделей профільного навчання", який проводився на базі ЗОШ І-ІІІ ст. № 12.

            З метою підтримки обдарованих дітей та молоді в НВК "ЗОШ І-ІІ ст. № 15-колегіум" у 2016 році започатковано премію для учня, який досяг найкращих результатів у навчанні. Спонсором є депутат міської ради Клименко Н.Г. У ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 упродовж останніх років учні отримують премію за інтелектуальні досягнення (меценат – Дирдін ЄМ.) та премію за спортивні й технічні досягнення (меценат – Горіцин О.О., засновник клубу "Дедал"  

        Щорічно на сайті управління освіти (pervomaisk-uo.at.ua) висвітлюється результативність участі обдарованої молоді в олімпіадах із базових дисциплін та конкурсах міського, обласного і всеукраїнського рівнях.

                Із 842-х учнів, занесених до  міського банку "Обдарованість", – 166 осіб стали переможцями обласних предметних олімпіад, 35 учнів здобули перемогу в обласних конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт, 676 вихованців  посіли призові місця в інтелектуальних, творчих конкурсах та спортивних змаганнях (ЗНЗ – 171 місце: всеукраїнський рівень – 30 місць, обласний рівень – 141 місце; ПНЗ – 505 місць: міжнародний рівень – 25 місць, всеукраїнських – 165 місць, обласний рівень – 315 місць). Результативною стала участь 3-х учнів (ІІ місце – Островський Ю., учень НВК "ЗОШ І-ІІ ст. № 15-колегіум"; І місце – Максименко Денис, учень гімназії) у всеукраїнському етапі предметних олімпіад та 3-х старшокласників у такому ж рівні конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт (ІІІ місце – Пилипенко Іван, учень ЗОШ І-ІІІ ст. № 1, ІІ місце – Денисенко Максим, учень гімназії; ІІІ місце – Карімова Анна, учениця ЗОШ І-ІІІ ст. № 1).

            Отже, на підставі викладеного вище можна вважати, за даний проект виконано на 100%.          

Проект  «Інформатизація та комп’ютеризація навчальних закладів»

              Проект «Інформатизація та комп’ютеризація навчальних закладів» передбачав:

  • забезпечення  закладів   освіти сучасними навчальними комп'ютерними комплексами та мультимедійними засобами навчання, телекомунікаційними засобами широкосмугового виходу до глобальної мережі Інтернет, ліцензійними базовими та спеціалізованими системними програмними продуктами;
  • активне впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес;
  • формування єдиної міської інформаційно-навчальної колекції цифрових ресурсів.

            Для забезпечення викладання інформатики у школах міста  створено 23 навчально-комп’ютерних  комплекси (212 комп’ютерів). Два комп’ютерних класи  міжшкільного  навчально-виробничого   комбінату (на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів №12 (16 ПК) та на базі МНВК (9 ПК)) сприяють організації  функціонування  профільних технологічних   та інформаційно-технологічних класів шкіл міста.

              З метою оновлення навчальних комп’ютерних комплексів   у  2016 році  придбано комп’ютерної техніки та  обладнання  на суму 594276,0  грн.,  у тому числі 537515,0 грн. коштів  місцевого та  державного бюджетів  (90%). У грудні  2016 року закуплено 7 мультимедійних проекторів та екранів на суму 99000,0 грн.  бюджетних коштів.

        Загальноосвітні навчальні заклади забезпечуються ліцензійними програмними продуктами. У школах міста в наявності більше  1000 комп’ютерних  програмних  засобів  навчання.

         У  4-х загальноосвітніх навчальних закладах (ЗОШ № 4, 16, НВК, гімназія) працюють  спеціалісти  з обслуговування комп’ютерної техніки (по 0,5 ставки).

        Забезпечені  комп’ютерами 108 предметних кабінетів  загальноосвітніх навчальних закладів Первомайська. У школа міста в наявності 51 мультимедійний проектор, 104 плазмові телевізори, 4 інтерактивні дошки (ЗОШ №4 - 2, гімназія - 2).

                Усі (100%)  дошкільні,  загальноосвітні та   позашкільні навчально-виховні     заклади підключені до мережі ІНТЕРНЕТ  та   мають власні  WEB- сайти.

            У І півріччі  2016 року  на безоплатній основі  працював міжшкільний  факультатив інформатики та  обчислювальної техніки  для здібних і обдарованих   учнів 8-9-х  класів загальноосвітніх шкіл міста.

              Педагогічні працівники міста Первомайська беруть активну участь  в обласних та міжрайонних методичних заходах з проблем упровадження ІКТ.

             У місті продовжує функціонувати творча група  вчителів початкових класів з питань викладання інформатики в початковій школі та творча майстерня «Впровадження ІКТ в практику роботи   дошкільних навчальних закладів».

            У зв’язку з відсутністю належного фінансування щодо забезпечення  сучасними навчальними комп'ютерними комплексами та мультимедійними засобами навчання, ліцензійними базовими та спеціалізованими системними програмними продуктами виконання проекту становить 65%.

 

Проект «Виховна робота»

         Завдання  проекту:

  • виховання свідомого громадянина, патріота держави, створення в навчальних закладах комплексної системи виховання, що ґрунтується на довірі та співпраці учасників виховного  процесу та забезпечує повноцінний розвиток кожної дитини;
  • удосконалення системи роботи  з профілактики злочинності, правопорушень, залежності дітей та молоді від комп’ютерних ігор;
  • налагодження співпраці з сім’єю щодо виховання дітей.

            У ЗНЗ міста  щорічно здійснюється оновлення банку даних про дітей «групи ризику» та тих, що перебувають на внутрішньошкільному контролі. З метою підвищення ефективності роботи із зазначеною категорією дітей у 2013 році проведено семінар для ФПС ЗНЗ «Діти з поведінковими відхиленнями у шкільному середовищі. Реалії та перспективи», видано методичні рекомендації для педагогічних працівників «Поведінкові відхилення у шкільному середовищі».

           Розроблено і забезпечено проведення системи заходів первинної профілактики та виявлення дітей, схильних до девіації: надання рекомендацій дітям, учителям та  батькам, складання соціального паспорту кожного класу та школи; діагностика індивідуальних особливостей проблемних дітей; ознайомлення з умовами їх проживання; контроль за відвідуванням уроків та організацією дозвілля; охоплення гуртковою роботою в ЗОШ та ПНЗ; розгляд справ учнів «групи ризику» на засіданнях рад профілактики; виявлення сімей, які неналежним чином виконують батьківські обов’язки; ведення внутрішньошкільного обліку учнів; підготовку подань в УСД.

            На розгляд колегії управління освіти щороку виносяться питання профілактики злочинності, захисту прав неповнолітніх тощо.

            В управлінні освіти та загальноосвітніх школах створені й діють ради профілактики, на засіданнях яких запрошуються діти «групи ризику» та їхні батьки, представники громадськості та правоохоронних органів.

            Міським методичним кабінетом створено банк даних  про форми та методи профілактичної роботи, вивчено та узагальнено досвід роботи соціального педагога ЗОШ І-ІІІ ст. № 5 Перкової Т.П. "Гуманістичний підхід до формування ціннісних орієнтацій школярів",  на допомогу батькам, педагогам,  з метою організації безпечного доступу дітей до мережі Інтернет, підготовлено  та розповсюджено методичний бюлетень "Профілактика негативного контенту". Зазначене питання розглянуто також на засіданнях методичних об'єднань фахівців психологічної служби, класних керівників, вчителів інформатики.

            Налагоджена  міжвідомча співпраця між загальноосвітніми закладами міста та  управлінням у справах дітей, Центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, ювенальною превенцією Первомайського відділу поліції ГУНП України щодо здійснення  профілактики злочинності та негативних проявів серед неповнолітніх, пропаганди здорового способу життя тощо. На початку навчального року складено спільні плани роботи УСД та опорних пунктів у школах, погоджено їх  графіки роботи.       

               Учні загальноосвітніх навчальних закладів 2 роки поспіль в рамках  наймасштабнішої акії з прибирання "Lets do it Ukraine", яку ініціює Всеукраїнська громадська організація "Зробимо Україну чистою", забезпечили прибирання міського парку Дружби народів. У рамках суспільної акції "Громадянин" органи учнівського самоврядування ЗОШ І-ІІІ ст. № 16 взяли участь у висадці дерев у районі мікрорайону О. Коротченка. Учнями школи № 17 імені Миколи Вінграновського прибрано прилеглу до церкви територію та висаджено молоді деревця. Вихованці ЗОШ І-ІІ ст. № 7 поліпшували екологічний стан річки Південний Буг. Важливу справу для мікрорайону "Фрегат" зроблено учнями ЗОШ І-ІІІ ст. № 6 під час реалізації проекту "Місто – наш дім, і нам жити в нім" (скопано територію перед Будинком культури "Фрегат" та висаджено клени, тополі, в'язи та бузок (30 дерев).

           У ході різних акцій було зібрано продукти харчування, засоби гігієни, теплі речі (виготовлені власноруч), бронежилети, каски для воїнів АТО.  Окрім матеріальної допомоги, їм  надіслано вітальні листівки, символи-обереги, безліч листів та інше.

          НВК "ЗОШ І-ІІ ст. № 15-колегіум" у системі співпрацює із військовою частиною А 2183. За традицією, до Дня Збройних Сил України організовувалися екскурсії, зустрічі вихованців закладу із військовими та батьками, що побували в АТО (Кучма С.М., Гурулько М.О., Курій Ю.М., Порхун Р.В.). Учні школи відвідували мітинги із вшанування пам'яті афганців. Педагогічний та учнівський колективи НВК "ЗОШ І-ІІ ст. № 15-колегіум"  організували та провели відкриття пам'ятної дошки Олександру Коротченку, учаснику АТО.

           Учні міського ресурсного центру ДПЮ щороку в квітні беруть участь у триденних польових навчаннях на базі  військової частини А-2183.

           У бібліотеці ММК управління освіти та бібліотеках загальноосвітніх навчальних закладів розгорталися тематичні виставки науково-популярної, довідкової, краєзнавчої, істричної літератури до Дня незалежності України, Дня прав людини, Дня захисту дітей, Дня інвалідів тощо.

          Даний проект можна вважати виконаним на 100%.

 

 

Просмотров: 41 | Добавил: Токарська | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Вхід на сайт
Пошук

Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Навчальні заклади міста у WEB-просторі
Архів записів

 



Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz